zondag 10 augustus 2014

Sterkte

Kennen jullie Scrapberry's al? 
Creabest verkoopt sinds een tijdje allerlei mooie dingen van dit merk en voor een zeer betaalbare prijs! 
Ik heb met het romantische papier Colorful Dreams deze schuine easelkaart gemaakt. Een superleuk model kaart en helemaal niet moeilijk om te maken.
Je neemt een vierkante kaart en vouwt de bovenste punt naar binnen toe (zie foto).
Daarna begint het aankleden van de kaart.
Voor de onderkant van de kaart heb ik een velletje papier op maat gesneden, een paar mm kleiner dan de kaart zelf. De randen heb ik een kleurtje gegeven met de inktblendingtool en distressinkt vintage photo.
De vlinderstans heb ik in het wit uitgestanst en de onderste rand heb ik omgevouwen. In het designpapier heb ik halverwege een snede gemaakt waar de omgevouwen rand precies inpast. De onderkant heb ik met Tacky Glue vastgemaakt, ik gebruik deze lijm graag!
Dit geheel heb ik op de onderkant van de kaart geplakt.
Op een van de vellen papier in het paperpad stond deze afbeelding, ik heb hem met een nestabilitie uitgestanst. De rand heb ik weer met vintage photo een kleurtje gegeven.
Daarna heb ik een maatje grotere nestabilitie genomen en een witte ovaal uitgestanst. En terwijl het papier nog in de stans zat heb ik met zachtroze pan pastel de ovaal een kleurtje gegeven. Daarna heb ik de stans verwijderd. Je houdt dan een witte rand over. Als laatste heb ik ook de randen weer gekleurd.
Met 3-d tape heb ik de ovalen op elkaar geplakt.
Op beide helften van de bovenkant van de kaart heb ik een stuk designpapier geplakt waar de randen van gekleurd zijn.
Op de onderste helft heb ik de ovalen gedeeltelijk vastgemaakt, zodat deze omhoog springt zodra je de kaart omvouwt. 
De bovenkant blijft zo staan door middel van de vlinderrand.
Vervolgens heb ik de kaart aangekleed met oa een filmstrip en nog wat bloemen, parels en vlinders.
Ik hoop dat deze kaart in de smaakt valt!

Gebruikte materialen van Creabest:
paperpad Scrapberry's Colorful Dreams
- inktblendingtool
Distress Inkt Vintage Photo
- Joy Stans rand Vlinders
Tacky Glue
Pan Pastel
Joy Stans Filmstrip
- Joy Stans Alphabet & Numbers
Joy Stans Vintage Flourishes 2 vlinders
- Colorful Dreams - Gem curls 2
Colorful Dreams - Printed paper flowers



6 opmerkingen:

Kreatief met Maria zei

Wauw, prachtig Annemarie
Groetjes maria

Sabine zei

Prachtige kaart en heldere uitleg. Liefs Sabine

Els zei

Super wat een pracht kaart Annemarie en fijn die uitleg erbij.

Marianne zei

Ziet er helemaal toppie uit.
Liefs, Marianne

Welmoed zei

Mooi Annemarie!
Met een hele duidelijke tutorial!

Vr. gr. Welmoed

martine zei

hallo Annemarie,
wat een prachtig kaartje
lieve groetjes martine